Τους πήρανε χαμπάρι και στο εξωτερικό, μετά τους διθυράμβους για την καταπολέμηση της πανδημίας. Δείτε στη συνέχεια ποιοί (μπορεί να) πήραν τα λεφτά...
«Ενώ η πανδημία υποχωρεί, οι Έλληνες θα θελήσουν γρήγορα απαντήσεις για τα δημόσια οικονομικά» είναι ο τίτλος άρθρου στον Guardian, που τονίζει ότι «πέρα από το success story διαχείρισης της πανδημίας, γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη χρησιμοποιεί την κατάσταση έκτακτης ανάγκης ως πρόσχημα για να αδιαφανείς και αμφισβητήσιμες χρηματοδοτήσεις. Μια σειρά αποκαλύψεων έχει επηρεάσει τη φήμη της κυβέρνησης. Και ενώ η οικονομία σημειώνει άνοδο, η προσέγγιση της διοίκησης στα δημόσια οικονομικά δύσκολα θα γεμίσει τους Έλληνες με αισιοδοξία».
Ως παραδείγματα το άρθρο αναφέρει τις απευθείας αναθέσεις, υπογραμμίζοντας μάλιστα την πρακτική να τεμαχίζονται δημόσιες συμβάσεις σε μικρότερα κομμάτια, ώστε να είναι κάτω από το όριο των 25.000 ευρώ, αλλά κυρίως τα voucher στους επιστήμονες, που μετατράπηκε στο σκάνδαλο «Σκόιλ Ελικικού» λόγω της εξαιρετικά κακής ποιότητας. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στο κονδύλι των 20 εκατ. σε ΜΜΕ, που μοιράζεται μέσω διαφημιστικής εταιρείας με αδιαφανή κριτήρια και χωρίς η κυβέρνηση να δίνει στη δημοσιότητα τα ποσά.
Το άρθρο αναφέρεται επίσης στις απευθείας αναθέσεις από το υπουργείο Μετανάστευσης, αλλά και στη νομοθεσία που επιτρέπει στον υπουργό Νότη Μηταράκη να διαχειρίζεται μυστικά κονδύλια. Το άρθρο σημειώνει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει αντιδράσει, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει με το πακέτο των 32 δισ. ευρώ που θα κατευθυνθεί στην Ελλάδα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Και κλείνει με αναφορά στην «ελληνική κλεπτοκρατία».
«Η ελληνική κλεπτοκρατία, σύμφωνα με τα λόγια του αντιπροέδρου της Γερμανίας το 2015, λεηλάτησε τη χώρα για χρόνια, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση απλώς την παρακολουθούσε. Πέντε χρόνια μετά, φαίνεται ότι λίγα έχουν αλλάξει», καταλήγει το δημοσίευμα.
Πηγή ThePressProject.gr
Ποιοί (μπορεί να) πήραν τα λεφτά...
Το μοίρασμα που έγινε με τα χρήματα της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» έχει ανεβάσει πολύ κόσμο στα κάγκελα. Και αν μέσα στον κόσμο αυτόν βρίσκεται όπως φημολογείται και ο όμιλος Βαρδινογιάννη, τότε σκουραίνουν πολύ τα πράγματα. Αν πήρε από την καμπάνια το «Alpha Radio 98.9» γύρω στις 10 χιλιάδες ευρώ και ένα άλλο αθηναϊκό ραδιόφωνο, όπως το «Θέμα 104.6», πήρε 7 και 8 φορές περισσότερα χρήματα και ας έχει μικρότερη ακροαματικότητα και λιγότερα χρόνια ιστορία τότε δημιουργείται μέγα ζήτημα. Βέβαια το ραδιόφωνο του «Πρώτου Θέματος» διαθέτει έναν Πρετεντέρη κι αυτό έχει τη σημασία του.
Εδώ μπαίνει στο κάδρο και η διαφημιστική εταιρεία που μοίρασε τα χρήματα. Πώς κινήθηκε, με ποιον τρόπο; Αυτοβούλως; Η Initiative Media αποφάσισε ποια ΜΜΕ θα χρηματοδοτηθούν και πόσα χρήματα θα πάρουν; Ή μήπως έλαβε οδηγίες; Και από ποιον; Από τον κύριο Πέτσα ή από κάποιον πιο κοντινό τού πρωθυπουργού στο Μαξίμου; Το θέμα, όπως καταλαβαίνετε, δεν έχει μόνο πολιτικές, αλλά αποκτά και νομικές διαστάσεις.
Διότι αν τα 6 πανελλαδικά κανάλια πήραν γύρω στα 3 εκατ. ευρώ (όχι ισομερώς φυσικά) και τα περιφερειακά άλλα 1- 2 εκατ., μας λείπουν γύρω στα 15-16 εκατομμύρια ευρώ. Αν εμείς, η «Εφημερίδα των Συντακτών», πήραμε 40 χιλιάδες ευρώ συνολικά, δεν μπορεί μία άλλη εφημερίδα, όσο φιλελεύθερη και να είναι και αγαπητή στη Νέα Δημοκρατία, με πολύ μικρότερη κυκλοφορία από τη δική μας, να έλαβε δέκα φορές περισσότερα χρήματα.
Δεν θα σας έμοιαζε κι εσάς περίεργο να έπαιρνε το γυναικείο σάιτ γνωστού παρουσιαστή τής τηλεόρασης 300 χιλιάδες ευρώ; Σας μοιάζει λογικό; Ακόμα και αν αυτός ο παρουσιαστής δείχνει με χαρά τον κύριο Πέτσα να τον κουρεύει η γυναίκα του;